Nieuwe campagne Kip in Nederland

donderdag 2 november 2017

Deze week is de nieuwe publiekscampagne van Kip in Nederland gestart met drie verhalen. De komende periode worden die gepubliceerd in vier landelijke dagbladen en online.

Nepluvi heeft het afgelopen jaar via diverse publieksmedia aandacht gevraagd voor de vernieuwingen in de vleeskuikensector. Het initiatief van Nepluvi richtte zich het eerste jaar op de beleids-, beslissings- en opiniemakers. De publiekscampagne startte in oktober 2016 met advertenties in kranten en online.

Publiekscampagne
Arjan van Dijk, senior beleidsmedewerker Nepluvi: „We laten in de nieuwe publiekscampagne zien hoe de moderne technieken worden gebruikt op een vleeskuikenbedrijf. We vertellen over de aanpak van uitstoot van fijnstof in de Foodvalley regio uit en over de vroege voeding van kuikens in de broederij.”

De drie verhalen worden de komende maanden gepubliceerd in de vier landelijke dagbladen: Trouw, Financieel Dagblad, Volkskrant en AD. „De doelgroep van deze campagne is dat deel van de samenleving dat kritisch is ten opzichte van de veehouderij. Deze groep is politiek betrokken, vaak werkzaam in midden en hoger kader en bij de overheid.” Online verschijnen animated banners op websites die vaak door de doelgroep bezocht worden en op LinkedIn kan de boodschap ook heel gericht ingezet worden.

Transparantie
Een van de drie verhalen is van scharrelvleeskuikenhouder Johan Leenders, waarin hij vertelt hoe hij moderne technieken zoals camera’s en sensoren bij zijn bedrijfsvoering gebruikt. Johan: „Ik wil heel graag mensen laten zien hoe mijn kippen leven. De vele hele positieve reacties vind ik geweldig. Ik heb mijn filmpjes al vaak kunnen laten zien. Op mijn facebookpagina plaats ik ook regelmatig filmpjes en hoop zo burgers te betrekken bij mijn bedrijf.”

Bekijk hier de drie verhalen:

Voor meer informatie kijk op Kipinnederland.nl.

Tekst: Monique van Loon

Beeld: Trouw / KipinNederland

Deel deze pagina

Lees ook


Gerelateerd op dossier promotie

Laat een bericht achter

Pluimveeweb nodigt u uit om te reageren op artikelen en stelt inhoudelijke reacties op prijs. De redactie behoudt zich het recht voor om, zonder opgaaf van redenen, aanstootgevende en commercieel ingegeven reacties te verwijderen.


Vakblad

Ontvang zes keer per jaar het vakblad Pluimveeweb, voor diepgaande informatie.

Gratis voor pluimveehouders!

Aanvragen

Nieuwsbrief

Ontvang op dinsdag, donderdag en zaterdag het belangrijkste pluimveehouderijnieuws in uw e-mail.


Kennispartners

Krijg meer nieuws, achtergrond, productinformatie, handige tips en tools van een kennispartner door een klik op het logo.

  • Logo van AgruniekRijnvallei
  • Logo van Coppens Diervoeding
  • Logo van Cobb Europe
  • Logo van Global Feed Mill
  • Logo van Big Dutchman
  • Logo van Vencomatic
  • Logo van Avivet
  • Logo van Kip van Oranje
  • Logo van Poultry Vets

Highlights vleeskuikens & leghennen