Pluimveeweb.nl logo
  • Nieuws
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf

  • Menu
Unie van Pluimvee Producenten logo
  • Home
  • Nieuws
  • Over Unie van Pluimvee Producenten
  • Contact
Unie van Pluimvee ProducentenOndernemenNieuwe verkoopbemiddelaar Teun van Mourik: “De UPP lost een groot probleem op dat al lange tijd speelt voor pluimveehouders.”

Nieuwe verkoopbemiddelaar Teun van Mourik: “De UPP lost een groot probleem op dat al lange tijd speelt voor pluimveehouders.”

Beeld: Hans Duijghuisen fotograaf

Per 1 september is Teun van Mourik gestart als verkoopbemiddelaar bij UPP Sales BV. Met zijn komst telt het commerciële team vijf personen. Die uitbreiding is nodig om de sterk toegenomen marktvraag sinds 2022 op te vangen. Teun neemt eierhandel-expertise mee, plus een frisse, toekomstgerichte blik op de pluimveesector. Hij heeft bovendien de ambitie om net als zijn ouders en grootouders zelf eieren te produceren.

Hoe laat New York een boerenzoon uit Dreumel het ei opnieuw waarderen?

Teun groeide op in Dreumel op het pluimveebedrijf van zijn ouders. Het familiebedrijf was eerder opgericht door zijn grootvader. Tijdens zijn studie aan de IVA Business School liep Teun stage op Wall Street (New York). Daar zag hij van dichtbij dat toegang tot gezond voedsel niet vanzelfsprekend is. Een inzicht dat zijn blik op het ei blijvend veranderde. “Toen ik in New York woonde, realiseerde ik me hoe waardevol het is dat wij in Nederland zo goed zijn in het produceren van zo’n gezond product, namelijk het ei,” vertelt Teun.

Na zijn studie begon Teun loopbaan bij Kwetters en Alpha Food Products, waar hij praktijkervaring opdeed in de nationale en internationale eierhandel. Die basis neemt hij nu mee naar UPP om vraag en aanbod slimmer te verbinden.

Waarom kiest Teun voor UPP?

UPP raakt precies aan de drijfveer van Teun: een eerlijker markt en een toekomstbestendige pluimveesector. Na gesprekken met Aalt en Wim werd zijn interesse concreet. Als coöperatie ontzorgt UPP leden in de verkoop, bundelt kennis en realiseert betere condities dan wanneer een ondernemer alleen onderhandelt. Voor Teun voelde aansluiten daarom als een logische stap.

“Wij mogen trots zijn op wat we produceren: eieren zijn gezond en dragen bij aan de vitaliteit van de mensen die eieren eten én aan de welvaart van de maatschappij als geheel,” zet hij. “De UPP lost een groot probleem op dat al lange tijd speelt voor pluimveehouders. Door de UPP ontstaat er een eerlijk speelveld op de markt. Als coöperatie kunnen wij onze leden volledig ontzorgen in de verkoop van hun eieren. Bovendien zijn wij, dankzij de kennis en ervaring van al onze leden samen, beter dan wie ook in staat om de beste condities te realiseren, veel beter dan wanneer een pluimveehouder de handel zelf wil doen.’’

Relatie bouwen, processen verbeteren

Met zijn komst bij UPP Sales BV wil Teun vooral nieuwe energie en ideeën brengen binnen de sector. Zijn ondernemerschap en oplossingsgerichte houding komen hierbij goed van pas. “Ik heb een constante drive om problemen aan te pakken, processen te verbeteren en waarde te creëren.”
Daarnaast hecht hij veel waarde aan het opbouwen van duurzame relaties en ziet hij technologie als een belangrijke kans om het werk van zowel de UPP als pluimveehouders efficiënter te maken.

Dankzij de versterking met Teun kan UPP meer pluimveehouders bedienen. Hij staat klaar voor vragen van niet-leden en is al bezig om voor bestaande leden de beste afspraken te realiseren. Het commerciële team bestaande uit Wim Thomassen, Gerrit Hofmeijer, Klaasjan Salomons, Aalt den Herder en Teun van Mourik, is daarmee beter afgestemd op de hoeveelheid werk, die sinds 2022 sterk is toegenomen.

Samen bouwen aan de toekomst

Met frisse blik, ondernemersgeest en passie voor de sector wil Teun bijdragen aan een sterke, toekomstbestendige UPP. “We mogen trots zijn op de sector en het succes van de UPP, laten we dat samen blijven uitdragen!”

Tekst: Marloes ten Oever

Beeld: Hans Duijghuisen

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
De Unie van Pluimvee Producenten wil de marktpositie van de Nederlandse pluimveehouders in de voedselketen versterken, zodat meer ruimte in de keten ontstaat voor een toekomstbestendige pluimveehouderij die in staat is te investeren in verdere verduurzaming op basis van hetgeen de maatschappij en/of markt vraagt. Dit doen wij door te zorgen voor een winstgevende prijs met eerlijke marges in de keten, waarbij goede samenwerking met ketenpartners essentieel is.
Lees verder
Social Media
  • LinkedIn
  • Facebook
Contactpersoon
  • Aalt den Herder

    Directeur UPP Sales BV

    +31 6 247 880 76

    aalt@unievanpluimveeproducenten.nl

  • Wim Thomassen

    Verkoop leg

    +31 6 126 312 36

    wim@unievanpluimveeproducenten.nl

  • Harry Ketels

    Pluimveehouder, voorzitter vereniging

    +31 6 537 002 43

    harry@unievanpluimveeproducenten.nl

  • Klaasjan Salomons

    Legpluimveehouder, vice voorzitter leg

    +31 6 551 412 99

    klaasjan@unievanpluimveeproducenten.nl

  • Niels Quicken

    Legpluimveehouder, algemeen bestuurslid vereniging

    +31 6 361 837 12

    niels@unievanpluimveeproducenten.nl

  • Jeroen Bertens

    Legpluimveehouder, algemeen bestuurslid vereniging

    +31 6 149 906 83

    jeroen@unievanpluimveeproducenten.nl

Meer contact
Economie
  • Markt vleeskuikens
  • Markt eieren
  • Markt broedeieren
  • Voerprijzen
  • Afzet
  • Agribusiness
Ondernemen
  • Politiek en beleid
  • Maatschappij
  • Belangenbehartiging
  • Buitenland
Voeding
  • Water
  • Voer
Diergezondheid
  • Aandoeningen
  • Antibiotica
  • Hygiëne
  • Dierenwelzijn
Huisvesting
Pluimveeweb.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Economie
      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen
      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding
      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid
      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
Top