Pluimveeweb.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Economie

      Subcategorieën

      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen

      Subcategorieën

      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding

      Subcategorieën

      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid

      Subcategorieën

      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Dossiers
  • Video & foto
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsEconomiePluimveehouders willen actie voor beter imago

Pluimveehouders willen actie voor beter imago

Het merendeel (88 procent) van de pluimveehouders in Nederland vindt dat er actie nodig is om het imago van de sector te verbeteren. Ze vinden het organiseren van open dagen, het opzetten reclamecampagnes en agrarische televisieprogramma’s het meest wenselijk.

Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde resultaten van MultiMediaMeter Varkens en Pluimvee 2014. In de ontvangstruimte van de Rondeelstal van familie Brandsen in Barneveld presenteerden Opraappers Communicatie en ReMarkAble communicatie de resultaten van het onderzoek. 

Opmerkelijk genoeg vindt maar 19 procent van de pluimveehouders dat zij zelf het initiatief moeten nemen voor een beter imago. Belangenbehartigers NOP en NVP (51 procent), het agrarisch bedrijfsleven (47 procent) en LTO Nederland (45 procent) zijn volgens de pluimveehouders de belangrijkste partijen om het voortouw te nemen voor initiatieven om het imago van de sector te verbeteren. 

Het echte verhaal over en in de media

Een toepasselijke omgeving om Het echte verhaal over en in de media te presenteren, omdat deze Varkens- en Pluimveeversie van MultiMediaMeter nadrukkelijk aandacht besteedt aan het imago van de sector. 

De onderzoekers mailden een enque naar 1.013 pluimveehouders, 254 vulden het onderzoek in. Dit maakt het onderzoek representatief voor de hele pluimveesector. De hoge respons en de positieve reacties vanuit de sector laten volgens de onderzoekers de betrokkenheid van pluimveehouders zien. Aan het onderzoek deden zowel leghennenhouders, vleeskuikenhouders, vermeerderaars en opfokkers mee. 

Foto van Tom Schotman
Tekst: Tom Schotman

Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.

Beeld: Ingrid Zieverink

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Pluimveeweb is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn
Nieuwsbrief
Ontvang drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) gratis het belangrijkste nieuws uit de pluimveehouderij in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Pluimveeweb.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Economie
  • Markt vleeskuikens
  • Markt eieren
  • Markt broedeieren
  • Voerprijzen
  • Afzet
  • Agribusiness
Ondernemen
  • Politiek en beleid
  • Maatschappij
  • Belangenbehartiging
  • Buitenland
Voeding
  • Water
  • Voer
Diergezondheid
  • Aandoeningen
  • Antibiotica
  • Hygiëne
  • Dierenwelzijn
Huisvesting
Pluimveeweb.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Economie
      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen
      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding
      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid
      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
  • Marktcijfers
  • Dossiers
  • Video & foto
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
Top