Pluimveeweb.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Economie

      Subcategorieën

      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen

      Subcategorieën

      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding

      Subcategorieën

      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid

      Subcategorieën

      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsEconomie‘Ei-campagne bereikt 2,9 miljoen consumenten’

‘Ei-campagne bereikt 2,9 miljoen consumenten’

De campagne ‘Het is altijd weer voor een ei’ van Ovoned heeft al bijna 2,9 miljoen consumenten in de leeftijd van 20 tot 50 jaar bereikt, meldt Ovoned in een persbericht. Dit is bereikt met TV-commercials en online banners. Meer dan 55 procent van deze groep consumenten heeft de commercial 3 keer of vaker gezien. Rond de Paasdagen is intensief geadverteerd bij RTL-Weer en op buienradar.nl.

De promotiecampagne richt zich primair op boodschappers van 20 tot 50 jaar. Uit kijkersonderzoek blijkt dat de boodschap Het is altijd weer voor een ei bij deze doelgroep goed blijft hangen. Consumenten koppelen tijdens het onderzoek onder andere terug: Een ei kun je altijd eten en Een ei is altijd lekker en gezond.

Ben Dellaert, secretaris van Ovoned is blij met de eerste resultaten: We willen met de promotiecampagne bereiken dat zoveel mogelijk consumenten eieren nog meer gaan zien als een gezond en lekker voedingsmiddel. Gezien de kijkcijfers en het onderzoek zitten we hiermee op de goede weg.

Veel bezoek campagnesites

De banners van de ei-campagne op buienradar.nl (en in de gelijknamige app) zorgen voor veel bezoek op de campagnewebsites. Gemiddeld wordt op 2,7 procent van de vertoonde banners doorgeklikt naar de website (een gebruikelijke klikratio is 0,2 procent). De banner voor de app in de mobiele telefoon scoort zelfs bijna 10 procent doorklikken naar altijdweervooreenei.nl.

De campagnesites, naast altijdweervooreenei.nl ook hetverhaalvanhetei.nl, zijn in de periode rond Pasen druk bezocht: bijna 30.000 mensen hebben een kijkje genomen. De bezoekers komen vooral uit de Randstad.

Ei en eiersector

Dellaert licht de tweeledigheid van de campagne toe: Aan de ene kant vragen we aandacht voor de gezonde en lekkere eigenschappen van ons product. Dat doen we met de boodschap Het is altijd weer voor een ei, want een ei bevat essentie voedingsstoffen die van pas komen bij elk weertype.

Aan de andere kant wil Ovoned ook bijdragen aan een goed imago van de legsector. Dellaert: We zijn trots op onze sector: we produceren goede voeding en dat doen we verantwoord. Dat laten we graag zien aan consumenten op hetverhaalvanhetei.nl.

Ovoned

Ovoned is de organisatie waarin LTO/NOP, NVP en Anevei samenwerken. Ook de Stichting Blij met een Ei juicht de campagne toe en heeft input geleverd voor Het verhaal van het ei. Voorheen financierde het PPE de product- en sectorpromotie. Nu de productschappen niet meer bestaan, neemt Ovoned deze rol over.

Foto van Tom Schotman
Tekst: Tom Schotman

Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.

Tekst: Ovoned

Beeld: Ovoned

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Pluimveeweb is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn
Nieuwsbrief
Ontvang drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) gratis het belangrijkste nieuws uit de pluimveehouderij in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Pluimveeweb.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Economie
  • Markt vleeskuikens
  • Markt eieren
  • Markt broedeieren
  • Voerprijzen
  • Afzet
  • Agribusiness
Ondernemen
  • Politiek en beleid
  • Maatschappij
  • Belangenbehartiging
  • Buitenland
Voeding
  • Water
  • Voer
Diergezondheid
  • Aandoeningen
  • Antibiotica
  • Hygiëne
  • Dierenwelzijn
Huisvesting
Pluimveeweb.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Economie
      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen
      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding
      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid
      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
Top