Pluimveeweb.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Economie

      Subcategorieën

      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen

      Subcategorieën

      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding

      Subcategorieën

      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid

      Subcategorieën

      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsEconomieCampagne voor kalkoenvlees werpt zijn vruchten af

Campagne voor kalkoenvlees werpt zijn vruchten af

Op locatie bij Twan Jenniskens ontvingen gedeputeerde van de provincie Limburg Patrick van der Broeck en voorzitter van de LLTB Leon Faassen, op 17 november een kalkoenvleespakket overhandigt door kalkoenhouders Jo Evers en Twan Jenniskens.
Op locatie bij Twan Jenniskens ontvingen gedeputeerde van de provincie Limburg Patrick van der Broeck en voorzitter van de LLTB Leon Faassen, op 17 november een kalkoenvleespakket overhandigt door kalkoenhouders Jo Evers en Twan Jenniskens.
De positieve publiciteit die de campagne ‘De Slanke Bourgondiër’ voor Nederlands kalkoenvlees rondom de introductie kreeg heeft intussen al geleid tot interessante contacten in de markt.

Dat schrijven de initiatiefnemers in een persbericht. Hun doel is het Nederlandse kalkoenvleesproducten weer terugkrijgen in de Nederlandse keukens. In de zomer van dit jaar zijn vier kalkoenhouders onder de vlag van De Slanke Bourgondi gestart met de huisverkoop van hun eigen kalkoenvlees.

Het doel van deze huisverkoop is om de bekendheid van kalkoenvlees te vergroten en de verkrijgbaarheid te verbeteren. Uiteindelijk hoopt de werkgroep dat het concept zich vanuit de huisverkoop doorontwikkeld en dat Nederlands kalkoenvlees over een paar jaar weer verkrijgbaar is in de Nederlandse slagerijen en supermarkten.

De naam De Slanke Bourgondi verwijst naar de bourgondische uitstraling van kalkoenvlees in combinatie met het lage vetgehalte dat kalkoen bevat. De Slanke Bourgondi heeft inmiddels een eigen assortiment, een website, en is ook actief op facebook en twitter.

LLTB en provincie Limburg bedankt

Nu de eerste successen zijn behaald, vond de werkgroep Kalkoen Vaker Doen het tijd om de provincie Limburg en de LLTB te bedanken voor hun ondersteuning en bijdrage bij het ontstaan van De Slanke Bourgondi.

Op locatie bij Twan Jenniskens ontvingen gedeputeerde van de provincie Limburg Patrick van der Broeck en voorzitter van de LLTB Leon Faassen, op 17 november een kalkoenvleespakket overhandigt door kalkoenhouders Jo Evers en Twan Jenniskens. Na een toelichting op het project werd er ook nog een kijkje genomen bij de kalkoenen in de stal.

Kijk voor meer informatie over de campagne op www.deslankebourgondier.nl.

Foto van Tom Schotman
Tekst: Tom Schotman

Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Pluimveeweb is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn
Nieuwsbrief
Ontvang drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) gratis het belangrijkste nieuws uit de pluimveehouderij in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Pluimveeweb.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Economie
  • Markt vleeskuikens
  • Markt eieren
  • Markt broedeieren
  • Voerprijzen
  • Afzet
  • Agribusiness
Ondernemen
  • Politiek en beleid
  • Maatschappij
  • Belangenbehartiging
  • Buitenland
Voeding
  • Water
  • Voer
Diergezondheid
  • Aandoeningen
  • Antibiotica
  • Hygiëne
  • Dierenwelzijn
Huisvesting
Pluimveeweb.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Economie
      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen
      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding
      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid
      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
Top