Pluimveeweb.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Economie

      Subcategorieën

      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen

      Subcategorieën

      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding

      Subcategorieën

      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid

      Subcategorieën

      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsEconomiePubliekscampagne Kip in Nederland

Publiekscampagne Kip in Nederland

Op 10 oktober is de vleeskuikensector een campagne gestart om de vernieuwingen in de vleespluimveehouderij bij het publiek onder de aandacht te brengen. Maandag 10 oktober stonden de eerste advertenties in de dagbladen Trouw en de Volkskrant.

Een jaar geleden ging de campagne Kip in Nederland, van start. Een initiatief van NEPLUVI dat zich het eerste jaar onder andere richtte op de beleids-, beslissings- en opiniemakers.

De publiekscampagne is op 10 oktober gestart in kranten en online. Onder het thema We doen ons best om nog beter te worden, worden drie voorbeelden van vernieuwing in de sector kort toegelicht door de betreffende vleeskuikenhouders.

Vernieuwing
Voor de komende jaren zijn drie vernieuwingsthemas vastgesteld: het robuuste kuiken, in en om de stal en veelzijdigheid. Het thema het robuuste kuiken omvat nieuws en toelichting over bijvoorbeeld antibioticareductie, minder uitval bij transport of in de stal en minder stress voor de kuikens.

Het thema Vernieuwing in en om de stal is gericht op onderwerpen zoals betere milieuprestaties, certificering van professionele vangers voor transport en de invoering van nieuwe stalconcepten. Tot veelzijdigheid worden alle inspanningen gerekend die een groeiende veelzijdigheid van het aanbod mogelijk maken van gangbare tot biologische kip inspelend op de wensen van handel, retail en consument.

De eerste serie van drie advertenties zijn van scharrelvleeskuikenhouders Willy en Ardi van Erp, vleeskuikenhouder Kees Koolen met het uitkomen van kuikens in de stal; een innovatie waar delegaties uit de hele wereld naar komen kijken en vleeskuikenhouder Paul Grefte met zijn energie neutrale stallen.

Beeldvorming moet in balans komen met feiten
Gert-Jan Oplaat, voorzitter NEPLUVI: De beeldvorming over de sector moet weer in balans komen met de feiten. Daarvoor gaan we actief de media opzoeken. De consument moet weten dat kip in Nederland het vertrouwen waard is en dat we vooruit gaan op het gebied van milieu, voedselveiligheid en dierenwelzijn."

Het komende jaar zal NEPLUVI via de publieksmedia aandacht blijven vragen voor de vernieuwing die in de vleeskuikensector plaatsvindt. Kijk voor meer informatie op www.kipinnederland.nl.



Foto van Monique van Loon
Tekst: Monique van Loon

Monique van Loon – van Duijnhoven is opgegroeid op een pluimveebedrijf met vleeskuikenouderdieren in Brabant. Monique heeft na haar opleiding aan de Hogere Agrarische School in Den Bosch ruim twintig jaar in het pluimveebedrijfsleven gewerkt als bedrijfsadviseur en communicatiespecialist pluimvee. In 2010 startte ze haar bedrijf AgriContent met als specialisme pluimvee. Ze denkt mee met de redactie en schrijft als freelancer voor Pluimveeweb.

Beeld: Nepluvi

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Pluimveeweb is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn
Nieuwsbrief
Ontvang drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) gratis het belangrijkste nieuws uit de pluimveehouderij in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Pluimveeweb.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Economie
  • Markt vleeskuikens
  • Markt eieren
  • Markt broedeieren
  • Voerprijzen
  • Afzet
  • Agribusiness
Ondernemen
  • Politiek en beleid
  • Maatschappij
  • Belangenbehartiging
  • Buitenland
Voeding
  • Water
  • Voer
Diergezondheid
  • Aandoeningen
  • Antibiotica
  • Hygiëne
  • Dierenwelzijn
Huisvesting
Pluimveeweb.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Economie
      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen
      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding
      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid
      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
Top