Pluimveeweb.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Economie

      Subcategorieën

      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen

      Subcategorieën

      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding

      Subcategorieën

      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid

      Subcategorieën

      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsEconomieFotoserie: Oncologisch chirurg en pluimveehoudster bundelen hun krachten

Fotoserie: Oncologisch chirurg en pluimveehoudster bundelen hun krachten

Het Alexander Monro ziekenhuis, het enige gespecialiseerde ziekenhuis voor borstkanker, deelde op de Nationale Gezondheidsbeurs eieren uit. Samen met legpluimveehoudster Marian Claessens kwam oncologisch chirurg Marjolein de Jong op het idee om voor de campagne ‘Ken je borsten’ eieren uit te delen op de Nationale Gezondheidsbeurs in Utrecht.

Het Alexander Monro in Bilthoven is h enige gespecialiseerde ziekenhuis voor borstkanker, goedaardige borstaandoeningen, erfelijke aanleg, familiair verhoogd risico, screening en vervolgtrajecten vanuit het bevolkingsonderzoek.

Klik
Op de eerste beursdag, donderdag 2 februari, bemande Marian Claessens samen met andere legpluimveehoudsters de mmmEggie stand en ontmoette in de Alexander Monro stand Marjolein de Jong. De klik was er al. Fijn om elkaar life te ontmoeten. Zij werkt aan een betere zorgsector, wij mmmEggies promoten gezonde eieren. Een ontzettend mooie actie. Veel bezoekers herkenden het roze van de ziekenhuisstand en van de mmmEggies en zagen de link van het gezonde ei voor een gezond lichaam.

Passie delen
Oncologisch chirurg en bestuurder Marjolein de Jong: Tijdens een bijeenkomst ontmoette ik Suzanne Ruesink. Een zeer bevlogen en gepassioneerd 'boerin' en eigenaar van een groot agrarisch bedrijf.We kwamen er al snel achter dat er veel raakvlakken waren over en weer. De gezondheidszorg en de agrarische sector. Beiden gepassioneerd bezig desector tevernieuwenenop onderdelengezonder te maken. Beiden bezig met goede en gezonde voeding in het belang van mens en dier."

Het Alexander Monro organiseerde afgelopen november een eerste dag van de Boerin. Het ziekenhuis kwam in 2015 incontact met BIG Challenge. Marjolein: Geweldig om te vernemen wat er allemaal gedaan wordt door de agrarische sector in de strijdtegen kanker. Voor de campagne Ken je borsten kwam Marjolein in contact met Marian Claessens die al eerder Alexander Monro bezocht als vrijwilliger van BIG Challenge.

Campagne
Marjolein vertelde Marian over de campagne en dat ereen eierdoos gevuld met citroenen beeld zou staan voor de afwijkingen en veranderingen waar je als vrouw op moet letten.Zo kwamenzesamen ophet idee, ter ondersteuning van de campagne Ken je borsten doorzichtige eierdozen te vullen met roze gekookte eieren en het kaartje met de citroenen in de eierdoos te doen. Dat kaartje is een leidraad voor vrouwen om mogelijke signalen van borstkanker te herkennen.

Sponsoring
Claessens Jenniskens sponsorde 6.000 eieren en Egga Food uit Ospel sponsorde het koken, verven en verpakken. Op de Gezondheidsbeurs van 2 tot en met 5 februari in Utrecht zijn de eieren een 'give away' in de stand van Alexander Monro; maar liefst 1.000six pack doosjes,met een knipoog naar het mooie gezonde Nederlandse product waar zoveel goede voedingseigenschappen in zitten. De flyer van Egg power ligt in de Alexander Monro stand. En die van Alexander Monro ligt in de mmmEggie stand. Een mooie samenwerking, zegt Marian enthousiast. Marjolein de Jong: Wij zijn buitengewoon dankbaar voor deze bijdragen en mooi om met elkaar de campagne zo vorm te kunnen geven en samen de passie te delen. Het komende jaar trekt het Alexander Monro Ziekenhuis door het land met deze campagne.


Foto van Monique van Loon
Tekst: Monique van Loon

Monique van Loon – van Duijnhoven is opgegroeid op een pluimveebedrijf met vleeskuikenouderdieren in Brabant. Monique heeft na haar opleiding aan de Hogere Agrarische School in Den Bosch ruim twintig jaar in het pluimveebedrijfsleven gewerkt als bedrijfsadviseur en communicatiespecialist pluimvee. In 2010 startte ze haar bedrijf AgriContent met als specialisme pluimvee. Ze denkt mee met de redactie en schrijft als freelancer voor Pluimveeweb.

Beeld: Herbert Wiggerman, mmmEggies

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Pluimveeweb is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn
Nieuwsbrief
Ontvang drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) gratis het belangrijkste nieuws uit de pluimveehouderij in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Pluimveeweb.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Economie
  • Markt vleeskuikens
  • Markt eieren
  • Markt broedeieren
  • Voerprijzen
  • Afzet
  • Agribusiness
Ondernemen
  • Politiek en beleid
  • Maatschappij
  • Belangenbehartiging
  • Buitenland
Voeding
  • Water
  • Voer
Diergezondheid
  • Aandoeningen
  • Antibiotica
  • Hygiëne
  • Dierenwelzijn
Huisvesting
Pluimveeweb.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Economie
      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen
      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding
      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid
      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
Top