Pluimveeweb.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Economie

      Subcategorieën

      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen

      Subcategorieën

      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding

      Subcategorieën

      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid

      Subcategorieën

      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsEconomieFotoserie: Campagne Kip in Nederland

Fotoserie: Campagne Kip in Nederland

Maandag 26 juni stond de advertentie met vleeskuikenhouder Bart Janssen in de Volkskrant. Een van de acties van Kip in Nederland. De reacties zijn positief van zowel binnen als buiten de sector.

Veel mensen vinden het fijn om eens een ander geluid te horen en die het een mooie campagne vinden", zegt Arjan van Dijk, senior beleidsmedewerker NEPLUVI.

Landelijke media
KipinNederland heeft drie advertenties gemaakt met vleeskuikenhouders Bart Janssen en Dick Schieven en Paul van Boekholt, directeur Hubbard. Elke advertentie wordt vijf keer geplaatst in het Financieel Dagblad, NRC, AD, Trouw en Volkskrant. In totaal dus vijftien plaatsingen.

KipinNederland confronteert zo dus miljoenen mensen met de boodschap. Verder worden de visuals online ingezet in de vorm van bijvoorbeeld banners en op LinkedIn. We zijn ook twee weken actief geweest op volkskrant.nl met een longread. De acties leveren meer traffic op naar onze website www.kipinnederland.nl. Gemiddeld zon 2500 bezoeken per dag", zegt Arjan van Dijk.

Campagne vanuit vleessector
Het doel van NEPLUVI is om te laten zien wat er in de sector gebeurt om zo een zo eerlijk mogelijk beeld neer te zetten. Dat doen we niet als NEPLUVI maar vanuit de hele vleeskuikensector. De gehele sector is vertegenwoordigd in een werkgroep, samen met een gerenomeerd reclamebureau werken we de acties uit. Een mooi initiatief waarbij we de hele sector willen betrekken", aldus Arjan van Dijk.

Op het Pluimveesymposium vergeleek luitenant-kolonel Storm van Leeuwen de pluimveesector met defensie. Het verbaasde de militair dat de pluimveesector zo goed georganiseerd is maar dat de gewone burger nauwelijks iets van de sector weet. Promotie en het werkelijke verhaal vertellen blijft dus hard nodig, vanuit de hele sector. Dat moeten we samen doen en niet zorgen voor verdeeldheid door opmerkingen van burgers of consumenten. Negatief nieuws wordt altijd sneller opgepikt dan een eerlijk verhaal", aldus Arjan van Dijk.

Iedere pluimveehouder kan bijdragen aan een goed imago: via KipKiplekker, Young Poultry People, binnen studieclubverband of door een open dag te organiseren. Denk na als pluimveehouder wat je anders kunt doen om het maatschappelijk sentiment te draaien.

Foto van Monique van Loon
Tekst: Monique van Loon

Monique van Loon – van Duijnhoven is opgegroeid op een pluimveebedrijf met vleeskuikenouderdieren in Brabant. Monique heeft na haar opleiding aan de Hogere Agrarische School in Den Bosch ruim twintig jaar in het pluimveebedrijfsleven gewerkt als bedrijfsadviseur en communicatiespecialist pluimvee. In 2010 startte ze haar bedrijf AgriContent met als specialisme pluimvee. Ze denkt mee met de redactie en schrijft als freelancer voor Pluimveeweb.

Beeld: KipinNederland

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Pluimveeweb is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn
Nieuwsbrief
Ontvang drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) gratis het belangrijkste nieuws uit de pluimveehouderij in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Pluimveeweb.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Economie
  • Markt vleeskuikens
  • Markt eieren
  • Markt broedeieren
  • Voerprijzen
  • Afzet
  • Agribusiness
Ondernemen
  • Politiek en beleid
  • Maatschappij
  • Belangenbehartiging
  • Buitenland
Voeding
  • Water
  • Voer
Diergezondheid
  • Aandoeningen
  • Antibiotica
  • Hygiëne
  • Dierenwelzijn
Huisvesting
Pluimveeweb.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Economie
      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen
      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding
      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid
      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
Top