Pluimveeweb.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Economie

      Subcategorieën

      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen

      Subcategorieën

      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding

      Subcategorieën

      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid

      Subcategorieën

      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsEconomieAfzetEU campagne 'Onze kip! Kip van hoge kwaliteit met Europese garanties' start

EU campagne 'Onze kip! Kip van hoge kwaliteit met Europese garanties' start

Deze maand start een nieuwe Europese promotiecampagne voor pluimveevlees onder de slogan ‘Onze kip! Kip van hoge kwaliteit met Europese garanties’. Het doel is om het bewustzijn van de hoge kwaliteit van Europees pluimveevlees onder consumenten en opinieleiders te versterken. De campagne richt zich op het belang van de Europese normen die een hoog niveau van dierenwelzijn, duurzaamheid en voedselveiligheid garanderen.

Voeding staat centraal in de campagne: veel van de geplande activiteiten zullen gericht zijn op de voedingswaarde van kip en de talloze manieren waarop kip kan worden bereid. Dit initiatief brengt vijf nationale pluimveeorganisaties uit Frankrijk, Duitsland, Italië, Polen en Nederland en hun Europese overkoepelende vereniging Avec samen in het kader van een tweejarig programma dat door de Europese Commissie financieel wordt ondersteund. Nederland wordt vertegenwoordigd door Nepluvi, de Nederlandse Vereniging van de Pluimveeverwerkende Industrie

25,3 kilo pluimveevlees

Gemiddeld consumeert elke EU-burger 25,3 kilo pluimveevlees per jaar. „Onze producten worden zeer gewaardeerd door EU-burgers en blijft in populariteit groeien. Ons idee is om hen te informeren over de verbeteringen die de sector de afgelopen jaren heeft gerealiseerd ”, legt Birthe Steenberg, secretaris-generaal van de Europese organisatie Avec, uit.

De normen in de Europese Unie behoren tot de hoogste ter wereld. Dit wordt gegarandeerd door strikte Europese regelgeving, maar ook door de inspanningen van de sector zelf om de productieomstandigheden op het gebied van duurzame omgang met grondstoffen en dieren continu te verbeteren.

De campagne wil ook de veelzijdigheid van kippenvlees promoten door consumenten aan te moedigen om meer te leren over de verschillende soorten en delen van kip en inspiratie te bieden voor de bereiding ervan.

Een gevarieerde mix van communicatiemaatregelen

De kernboodschappen van de communicatiecampagne worden in alle vijf landen verspreid via verschillende informatiekanalen. Ze bevatten onder meer een nieuwe website www.eu-poultry.eu, een uitgebreide informatiebrochure en aanvullingen op de social media platforms van Kip in Nederland, zoals Facebook en Instagram. Reclame, evenementen en activiteiten met verschillende partners zijn ook gepland.

In Nederland zal Guido Waterman, chef-kok, restauranteigenaar en het gezicht van Kiprecepten.nl culinair ambassadeur van de campagne zijn. In oktober 2020 wordt een eerste persevenement georganiseerd te Hulshorst; een middag gevuld met kookdemonstraties, interessante sprekers en netwerkmogelijkheden.

Foto van Tom Schotman
Tekst: Tom Schotman

Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.

Beeld: Nepluvi

Bron: Nepluvi

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Pluimveeweb is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn
Nieuwsbrief
Ontvang drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) gratis het belangrijkste nieuws uit de pluimveehouderij in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Pluimveeweb.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Economie
  • Markt vleeskuikens
  • Markt eieren
  • Markt broedeieren
  • Voerprijzen
  • Afzet
  • Agribusiness
Ondernemen
  • Politiek en beleid
  • Maatschappij
  • Belangenbehartiging
  • Buitenland
Voeding
  • Water
  • Voer
Diergezondheid
  • Aandoeningen
  • Antibiotica
  • Hygiëne
  • Dierenwelzijn
Huisvesting
Pluimveeweb.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Economie
      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen
      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding
      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid
      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
Top