Pluimveeweb.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Economie

      Subcategorieën

      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen

      Subcategorieën

      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding

      Subcategorieën

      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid

      Subcategorieën

      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsOndernemenMaatschappijBlij met een Ei verlengt samenwerking met Corpus 

Blij met een Ei verlengt samenwerking met Corpus 

Stichting Blij met een Ei en Corpus in Oegstgeest (ZH) tekenden afgelopen week het contract voor een 3-jarige verlenging van hun samenwerking als 'Health Partner'. Het leerzame interactieve ei-game staat nog drie jaar in de educatieve attractie Corpus zodat kinderen en volwassenen meer kunnen leren over eieren, voeding en gezondheid.

Hugo Bens, voorzitter Stichting Blij met een Ei, en Philippe Remmers, directeur CORPUS, ondertekenden in het bijzijn van enkele mmmEggies met roze eieren de overeenkomst. „Door de samenwerking met CORPUS bereiken we een grote groep kinderen uit de stad die anders moeilijk te bereiken zijn. Zij leren onder andere via ons spel, spelenderwijs meer over de pluimveehouderij en de gezondheid van eieren”, zei Hugo Bens.

Lespakketten

Blij met een Ei heeft lespakketten ontwikkeld die scholen gratis kunnen bestellen. „Het schoolbezoek is voor ons een uitgelezen kans om de lespakketten onder de aandacht te brengen. Ook dat pakken we samen met CORPUS op”, vertelde Hugo Bens. Na de ondertekening overlegden de mmmEggies en Blij met een Ei met CORPUS over de inhoudelijke samenwerking van events.

Educatieve attractie

Bij Corpus, latijn voor lichaam, staat de attractie ‘reis door de mens centraal’. Hierbij doorloopt het publiek in 55 minuten de verschillende organen van het menselijk lichaam. In de informatieve en interactieve tentoonstelling staat onder andere het ei en het effect van de gezondheid van het ei op het menselijk lichaam centraal.

Corpus bestaat 14 jaar en is gevestigd in Oegstgeest langs de snelweg A44 bij afrit Leiden, in een opvallend gebouw met een 35 meter hoog zittend model van een menselijk lichaam. Wereldwijd is het een unieke attractie die al meer dan 2,7 miljoen bezoekers heeft ontvangen.

Imago verbetering

Donateurs van Blij met een Ei zijn legpluimveehouders zowel leg als opfok, die de stichting jaarlijks met 200 euro sponsoren om het ei, samen met de mmmEggies, te promoten. Toeleverende of afnemende bedrijven kunnen de eipromotie jaarlijks met een gouden, zilveren of bronzen sponsorpakket ondersteunen.

Stichting Blij met een Ei werkt samen met de mmmEggies, kippenboerinnen die het Nederlandse ei promoten. Blij met een Ei geeft voorlichting over de legpluimveehouderij en stimuleert de dialoog tussen sector en consument. De mmmEggies promoten het ei richting consument via social media, evenementen en beurzen.

Foto van Guus Daamen
Tekst: Guus Daamen

Als zoon van een fruitteler opgegroeid tussen de appelbomen in Gelderland. Tijdens mijn master Journalistiek aan de Vrije Universiteit in Amsterdam mij verder gespecialiseerd in politiek. Schrijft voor Agrio voornamelijk over Politiek en Beleid. Luistert, vraagt en onderzoekt. Andere passie: sport.

Beeld: Corpus

Bron: Blij met een Ei

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Thema
Dit artikel is onderdeel van het thema:

Maatschappij

De boer en de samenleving worden geschetst als twee werelden die ver van elkaar staan. Hoe kun je een goede dialoog aangaan en onderling begrip creëren tussen boer en burger? Welke kansen zijn er om de verbinding te zoeken met de consument?
20 maart 202319 mei 2025
Nieuwsbrief
Ontvang drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) gratis het belangrijkste nieuws uit de pluimveehouderij in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Pluimveeweb.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Praat mee
Pluimveeweb is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn
Nieuwsbrief
Ontvang drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) gratis het belangrijkste nieuws uit de pluimveehouderij in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Pluimveeweb.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Economie
  • Markt vleeskuikens
  • Markt eieren
  • Markt broedeieren
  • Voerprijzen
  • Afzet
  • Agribusiness
Ondernemen
  • Politiek en beleid
  • Maatschappij
  • Belangenbehartiging
  • Buitenland
Voeding
  • Water
  • Voer
Diergezondheid
  • Aandoeningen
  • Antibiotica
  • Hygiëne
  • Dierenwelzijn
Huisvesting
Pluimveeweb.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Economie
      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen
      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding
      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid
      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
Top