Pluimveeweb.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Economie

      Subcategorieën

      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen

      Subcategorieën

      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding

      Subcategorieën

      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid

      Subcategorieën

      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsEconomieAgribusinessSeleggt en Respeggt nu volledig in handen van HatchTech

Seleggt en Respeggt nu volledig in handen van HatchTech

HatchTech Group heeft het 50 procentsbelang van de REWE Group overgenomen in Seleggt en respeggt. Daarmee is HatchTech volledig eigenaar geworden van beide bedrijven. REWE Group verwerft op haar beurt een minderheidsbelang in HatchTech Group. HatchTech en REWE Group maken geen specifieke financiële details over de transactie bekend.

HatchTech en REWE Group hebben Seleggt (2017) en respeggt (2019) gezamenlijk opgericht, als onderdeel van hun gezamenlijke inzet om nieuwe ethische normen in de pluimvee-industrie te stellen. Vandaag zijn er zeven geslachtsidentificatiemachines geïnstalleerd en operationeel, waardoor ongeveer 20 miljoen leghennen ‘Vrij van kuikenruiming’ kunnen worden gehuisvest. „Dit succes is het resultaat van de expertise van HatchTech in onderzoek en technologie en het commerciële bereik van REWE Group”, aldus HatchTech.

Duitse markt

Tjitze Meter, oprichter en algemeen directeur van de HatchTech Group: „Onze samenwerking met REWE Group is van vitaal belang geweest voor de vestiging van Seleggt en respeggt, met name op de Duitse markt. Samen hebben we de opstartfase voor deze ondernemingen afgerond en een sterke technologische basis gelegd. Met een continue sterke focus op onderzoek en ontwikkeling zijn we klaar om ons aanbod verder te ontwikkelen. Deze volgende fase zal ons in staat stellen Seleggt en respeggt eieren naar een wereldwijd publiek te brengen."

Diervriendelijke methodes

Seleggt gebruikt geslachtsidentificatie in het broedeierenproces op de negende dag van de incubatie om te identificeren of een broedei mannelijk of vrouwelijk is. Hierdoor kunnen broederijen alleen vrouwelijke kuikens uitbroeden en de traditionele praktijk vermijden om mannelijke kuikens direct na het uitkomen te doden.

respeggt, met hoofdkantoor in Duitsland, is het kwaliteitslabel dat wordt toegekend aan consumentenproducten waarbij de eendagshaantjes niet worden gedood. Tot op heden heeft respeggt volgens eigen zeggen meer dan één miljard respeggt consumptie-eieren en meer dan acht miljoen respeggt legkippen in de toeleveringsketens van de consumptie-eierproductie gebracht. respeggt consumptie-eieren worden nationaal verkocht in Duitse supermarkten en in winkels in Nederland en Zwitserland. Vanaf 1 oktober wordt het managementteam van Seleggt en respeggt gevormd door Martijn Haarman (algemeen directeur) en Carmen Uphoff (operationeel directeur). Dr. Ludger Breloh blijft aan de bedrijven verbonden als voorzitter van de Raad van Advies.

Foto van Erik Kruisselbrink
Tekst: Erik Kruisselbrink

Is als freelance vakbladredacteur van vele markten thuis.

Beeld: HatchTech Group

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Pluimveeweb is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn
Nieuwsbrief
Ontvang drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) gratis het belangrijkste nieuws uit de pluimveehouderij in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Pluimveeweb.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Economie
  • Markt vleeskuikens
  • Markt eieren
  • Markt broedeieren
  • Voerprijzen
  • Afzet
  • Agribusiness
Ondernemen
  • Politiek en beleid
  • Maatschappij
  • Belangenbehartiging
  • Buitenland
Voeding
  • Water
  • Voer
Diergezondheid
  • Aandoeningen
  • Antibiotica
  • Hygiëne
  • Dierenwelzijn
Huisvesting
Pluimveeweb.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
  • Nieuws
    • Home
    • Economie
      • Markt vleeskuikens
      • Markt eieren
      • Markt broedeieren
      • Voerprijzen
      • Afzet
      • Agribusiness
    • Ondernemen
      • Politiek en beleid
      • Maatschappij
      • Belangenbehartiging
      • Buitenland
    • Voeding
      • Water
      • Voer
    • Diergezondheid
      • Aandoeningen
      • Antibiotica
      • Hygiëne
      • Dierenwelzijn
    • Huisvesting
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
Top